Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


lördag 27 juli 2013

Lördagsgodis

Lördag och jag har inte gjort något vettigt.
 
På morgonen ringde min moster från Finland och vi pratade en och en halv timme. Det spelar ingen roll om vi ringer ofta eller sällan, samtalen brukar alltid bli lika långa. Vad vid pratar om vet jag inte riktigt, mest om allting och så lite till.
 
Efter det gick jag en liten sväng på stan, köpte korsordspennor för mina håller på att ta slut för jag löser korsord varje dag. Jag tycker om de pennorna som har färgglad bläck, idag köpte jag med rött och som man kan sudda. Kollade in på Yves Rocher de hade en drive med köp tre betala för två men jag köpte inget. Jag ville ha duschkräm, hudkräm och "parfym" i samma doft men de dofter jag tyckte luktade godast fanns det inte "parfym" till och då fick det vara. Tog även en sväng förbi garnaffären för att eventuellt köpa garn till en tröja till lille D men det var semesterstängt. Öppnar på måndag igen så jag får ta en ny titt då.
 
Handlade lite mat, köpte lax och tillbehör för jag tänker testa ett nytt recept. Får väl fotografera spektaklet ifall det blir lyckat, läser man receptet så låter det i alla fall gott.
 
Var på McDonalds och köpte en dubbel cheeseburgare. Medans jag väntar på att den ska bli färdig var det en man som köpte mat till hela sin familj, bland annat en plusmeny. När man köper det får man ju med ett glas gratis. Han säger att han inte vill ha glaset, varpå jag utbrister:
-Men ta glaset och ge det till mig istället, jag tycker dom är fina!
Det gjorde han och nu har jag tre utav de långrandiga glasen längst till höger på bilden hemma, jag tycker de har så bra storlek och är småroliga att använda.


 
Väl hemma skulle jag har dammsugit men det orkade jag inte utan jag har läst istället, mycket roligare.
 
Nu ska jag ta och göra rent i kattlådan.

Men först ska jag be lilla M komma och läsa så hon kan riktigt skämmas för sin tokiga faster som besvärar främmande karlar så hon kan få ett glas från McDonalds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar