Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


fredag 26 juli 2013

Lång och seg dag

Usch, en sådan lååååååååååååång dag det var idag på jobbet. Bevisligen innehöll den 8 timmar och 45 minuter som alla andra arbetsdagar i veckan men den kändes betydligt längre. Hur kan 60 sekunder kännas som 60 timmar? Hur kan tiden bara flyga iväg vissa dagar för att sega sig vissa dagar? Förklara den som kan. Tiden stod still, jag hade en dundrande huvudvärk så till slut var jag färdig att rasa ihop i en pöl på golvet av tristess och leda. Men till slut kan jag lägga även denna mardrömsdag till handlingarna.


Eftermiddagen och kvällen har flugit fram här hemma, jag har inte gjort något speciellt - bara slappat och njutit av vetskapen av att jag har en veckas semester att se fram emot.

En vecka som kommer att försvinna i ett nafs, inget segande där inte.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar