Det här är jag

50+
Oftast glad, ibland ledsen. Och ibland nere för räkning med panikångest.
Mamma till store D, farmor till lille D, faster till stora P och lilla M.
Matte till Muffins och Rosa
Jobbar som kundrådgivare på eon och trivs mycket bra med jobbet och mina arbetskamrater.
Älskar att skriva


tisdag 30 juli 2013

Gäsp

Igår var jag sur för att jag vaknade så sent.
 
Idag är jag sur för att jag vaknade så tidigt.
 
Kattjä.... förlåt, vi tar om det.
 
Gullekatten Muffins ville ha mat klockan fem på morgonen vilket han visade genom att slåss med Rosa. Har ni tittat på en vilda western film där indianerna kommer galopperande och marken bara dundrar av alla hästhovar? Så - precis så - lät det här i min lilla tvåa när Muffins hoppade på Rosa och så brottades de och så sprang Muffins runt i 150 km/timmen runt de knappa 60 kvadraten han har till sitt förfogande för att återigen hoppa på Rosa. Detta medans han jamade som en katt med allvarlig förstoppning.
Tur att jag inte har några grannar under min lägenhet, hade jag haft det så hade min brevlåda svämmat över av passivt aggressiva lappar med synpunkter på den galopperande indianstammen som tydligen finns i min lägenhet.
 
Det var bara att ge dem mat, oftast somnar de om efter de har ätit och det gör jag också. Men de senaste dagarna gör de inte det, somnar om alltså. De fortsätter att slåss/leka/bråka
 

Vilket gör att jag inte kan sova.

Istället blir jag jättestressad, elak och mår allmänt dåligt medans mitt magsår mår alldeles förträffligt.

Nåja, det är en ny dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar